Každý ročník má jednoho průvodce a odborné předměty učí specialisté.

„DĚTI ZEMĚ“

HLAVNÍ PILÍŘE VÝUKY 7. – 9. TŘÍD

  • pečovat o sebe
  • zodpovídat za svá jednání a přijímat jejich přirozené důsledky
  • překonávat své obavy a strachy
  • moci sdílet své nejistoty v bezpečném prostředí
  • s důvěrou si říci o radu a pomoc
  • poznávat své silné stránky a nebát se je využít
  • být si vědom svých slabin
  • pečovat o vzájemné vztahy a rozvíjet je
  • učit se klidu a trpělivosti
  • zažívat velké výzvy, promýšlet a realizovat smysluplné projekty
  • hledat a využívat různé formy sebevyjádření
  • spoluurčovat obsah učiva
  • prezentovat výsledky své práce nejen před spolužáky
  • dostávat formativní zpětnou vazbu
  • na odborné předměty využívat specialisty
  • podílet se na svém hodnocení
  • spoluutvářet a být zodpovědný za prostředí, ve kterém žiji a učím se
  • být příkladem a vzorem pro mladší spolužáky
  • žít v partnerském prostředí s učiteli

Marie Montessori usoudila, že pro děti starší 12ti let je třeba vytvořit jinou strukturu a způsob práce než pro mladší žáky a tak položila základ vzdělávacího projektu „Děti země“. Tam upozorňuje na to, že učebním tématům je třeba se věnovat hlavně po praktické stránce a k praktické činnosti pak přidat teorii. Tak budou vzdělávací obsahy dospívajícími žáky efektivně přijímány. Poznání sebe sama skrze projekty a praktickou výuku je pak výbornou přípravou pro studijní nasazení v 9. třídě, kdy je třeba, aby se žáci efektivně učili a nacházeli silnou vnitřní motivaci pro nástup na střední školu.

VIZE IDEÁLNÍHO ABSOLVENTA

    • Je zodpovědný za své vzdělání, které vnímá jako celoživotní proces.
    • Disponuje základním všeobecným rozhledem, umí kriticky uvažovat a třídit informace.
    • Je schopen otevřeně komunikovat, přijímat a poskytovat konstruktivní kritiku.
    • Umí svůj názor podpořit věcnými argumenty, respektuje názor druhých.
    • Svou práci si umí připravit, samostatně i kooperativně provádět a prezentovat výsledky. 
    • Náš absolvent je připraven se stát angažovaným občanem, který si je vědom svých občanských práv a povinností, uvědomuje si společenský přesah svého jednání, umí si stanovit cíl, překonávat překážky a nebojí se učit z vlastních chyb.