Každý ročník má svého kmenového učitele a odborné předměty učí specialisté.
„DĚTI ZEMĚ“
HLAVNÍ PILÍŘE VÝUKY 7. – 9. TŘÍD
- pečovat o sebe
- zodpovídat za svá jednání a přijímat jejich přirozené důsledky
- překonávat své obavy a strachy
- moci sdílet své nejistoty v bezpečném prostředí
- s důvěrou si říci o radu a pomoc
- poznávat své silné stránky a nebát se je využít
- být si vědom svých slabin
- pečovat o vzájemné vztahy a rozvíjet je
- učit se klidu a trpělivosti
- zažívat velké výzvy, promýšlet a realizovat smysluplné projekty
- hledat a využívat různé formy sebevyjádření
- spoluurčovat obsah učiva
- prezentovat výsledky své práce nejen před spolužáky
- dostávat formativní zpětnou vazbu
- na odborné předměty využívat specialisty
- podílet se na svém hodnocení
- spoluutvářet a být zodpovědný za prostředí, ve kterém žiji a učím se
- být příkladem a vzorem pro mladší spolužáky
- žít v partnerském prostředí s učiteli
Marie Montessori usoudila, že pro děti starší 12ti let je třeba vytvořit jinou strukturu a způsob práce než pro mladší žáky a tak položila základ vzdělávacího projektu „Děti země“. Tam upozorňuje na to, že učebním tématům je třeba se věnovat hlavně po praktické stránce a k praktické činnosti pak přidat teorii. Tak budou vzdělávací obsahy dospívajícími žáky efektivně přijímány. Poznání sebe sama skrze projekty a praktickou výuku je pak výbornou přípravou pro studijní nasazení v 9. třídě, kdy je třeba, aby se žáci efektivně učili a nacházeli silnou vnitřní motivaci pro nástup na střední školu.
VIZE IDEÁLNÍHO ABSOLVENTA
-
- Je zodpovědný za své vzdělání, které vnímá jako celoživotní proces.
- Disponuje základním všeobecným rozhledem, umí kriticky uvažovat a třídit informace.
- Je schopen otevřeně komunikovat, přijímat a poskytovat konstruktivní kritiku.
- Umí svůj názor podpořit věcnými argumenty, respektuje názor druhých.
- Svou práci si umí připravit, samostatně i kooperativně provádět a prezentovat výsledky.
- Náš absolvent je připraven se stát angažovaným občanem, který si je vědom svých občanských práv a povinností, uvědomuje si společenský přesah svého jednání, umí si stanovit cíl, překonávat překážky a nebojí se učit z vlastních chyb.